React-Native projemde nerelerden yararlandım?

Irem Karaoglu
3 min readApr 12, 2020

Hepinize merhaba! React Native için konu anlatımlarının da çokça bulunduğu bu platformda bitirme projemi yapmış olduğum React Native’de ben hangi kaynaklardan yararlandım, neler kullandım bunlardan bahsetmek istiyorum. Umarım sizin için faydalı olur, siz de önereceğiniz/sizin kullandığınız kaynakları kütüphaneleri benimle paylaşabilirsiniz. Keyifli okumalar :)

Öncelikle şunu söylemeliyim ki, ben proje boyunca sık sık deadline’ım da olduğundan hep “şimdiki adımda şunları yapmam lazım, nasıl yapabilirim” düşüncesiyle hareket ederek o şekilde öğrendim. Örneğin; Sign Up ekranı kurduktan sonra Firebase’le bağlantısını kurmam gerekti, sonra başka bi ekrana yönlendirmek için navigation nasıl yapabilirim sorusuyla ilerledim. Bu nedenle “Sıfırdan belli bir seviyeye şu şekilde React Native öğrendim” diyemiyorum, hep yapmam gerekenlere odaklanarak araştırarak ilerledim.

Uygulamamızda login ekranı, anasayfa, databasede kayıt açtığımız bir ekran, kayıtları görüntülediğimiz bir ekran, NFC stickera veri yazdığımız, NFC stickerdan veri okuyup database’e kayıt attığımız ekranlar mevcut. Biz bu projede Firebase’in Authentication ve Firestore hizmetinden yararlandık. NFC kullandığımız kısım için ise ‘react-native-nfc-manager’ kütüphanesinden yararlandık.

User Interface

UI için benim yararlandığım kaynak Adam Wathan & Steve Schoger’ ın Refactoring UI kitabı oldu. Çok basit bi dilde ve benim için ilgi uyandıran bir kitaptı. Örneğin; gold tonların daha pahalı ve sofistike bir görünüm katacağı, pembenin biraz eğlence uyandıracağı, mavinin hiçbir zaman sorun çıkarmayacağına dair bilgiler bulundurmakta.

Proje esnasında kullandığımız componentlar genellikle NativeBase’dendi. Onu da kesinlikle öneriyorum.

React Native

Başlangıç seviyesinde React Native’i öğrenirken bu eğitimin bana katkısı olmuştu:

React Native — Firebase

Firebase’in kendi sitesindeki dokümantasyon aslında oldukça faydalı. Uygulama cross platform olduğu için Android ve IOS için ayrı ayrı mı proje oluşturmalıyım Firebase’de diye düşünmüştüm ancak siz o yanılgıya düşmeyin :) Web’i seçmeniz ve öyle ilerlemeniz yeterli :)

Firebase ile projenin konfigürasyonunu yaparken bu videoyu izlemiştim.

Ve bu kanalda William Candillon oldukça ilgi çekici bir seriye sahip : “Can it be done in React Native”. Ektede yer verdiğim gibi; Youtube, Instagram gibi platformlardaki özelliklerin React Native’le yapımını ele alıyor.

Kullanıcı oluştururken /oturum açarken hataları ekranda uyarı olarak verirken aşağıdaki kaynaktan yararlanmıştım:

React Native — NFC

Near-Field Communication (NFC) teknolojisinden React Native projesinde yararlanırken bana en iyi kaynak bu video oldu ve source kodu da altta mevcut:

Umarım sizin için yararlı bir içerik olmuştur. Soru ve görüşleriniz için bana yorumlardan veya twitterdan ulaşabilirsiniz.

Teşekkür ederim okuduğunuz için, bir sonraki yazıda görüşmek üzere! 🌸

--

--

Irem Karaoglu

iOS Developer at Hepsiburada. Interested in technology, computer science, yoga and Italian culture. to read more: iremkaraoglu.com